laZonaInstitut Servantes je započeo prošlog petka novi ciklus filmova „U šoku“ – ciklus nadrealnih i horor filmova pobednika na brojnim festivalima. Ovog petka u 20.00h biće prikazan kratkometražni film „Ruke“ Lino Varela (2001) i meksički dugometražni film „Zona“ (2007) Rodriga Pia sa Karlos Bardemom u glavnoj ulozi.

Biće prikazane originalne verzije na engleskom jeziku.

Ulaz slobodan.

Ciklus traje do 14. oktobra svakog petka u Svečanoj sali Instituta Servantes (Čika Ljubina 19).

Ovog petka imaćemo priliku da pogledamo kratkometražni film „Ruke“ dobitnika nagrade za najbolju fotografiju na festivalu u Ekvadoru i specijalna nagrada na festivalu u Barseloni (2002).

Ovaj film se smatra najinovativnijim i najeksperimentalnijim kratkometražnim filmom Lina Varele. Film uspeva da za kratko vreme (16 minuta) šokira gledaoce. U prvom delu filma odiše moćnom lepotom, u drugom pravi radikalan zaokret i uvodi nas u pećine ljudskog uma, gde nam bez zadrške prikazuje zlokobnu sobu za mučenje gde ruke koje smo videli na početku, marljive, kreativne i nežne, ponižavaju i gaze vojnici koji znaju da čovek bez ruku automatski gubi svoju slobodu.

Nakon ovog filma biće prikazan meksički, dugometražni film „Zona“ reditelja Rodriga Pia iz 2007. godine. Film koji traje 96 minuta prikazuje posebnu „zonu“ u Meksiku gde žive imućni ljudi, odvojeni od siromašnih ogradom i privatnim obezbeđenjem. Oni se ogradom brane od mogućeg nasilja, bezakonja i ne veruju policiji svoje zemlje. Da li je to pravi način života ili geto? Šta se dešava kada se živi u večitom strahu? I šta ako se nasilje desi u „Zoni“? Na sva ova pitanja reditelj pokušava da da odgovor i da nam pokaže da zone u svakoj zemlji nisu pravi odgovor.

Reditelj je za glavne glumce izabrao Danijela Himenesa Kaća koji je našoj publici poznat iz Almodovarovog filma „Loše vaspitanje“ i Karlos Bardem, stariji brat poznatog Havijera Bardema. Reditelj je naveo da je izbor glumaca bio od velike važnosti s obzirom da se radi o veoma zahtevnim i nimalo lakim ulogama. Kritika posebno ističe odlično korišćenje kamere kojom je reditelj uspeo da dočara osećanje straha i izgubljenosti stanovnika „Zone“.

Film je učestvovao na brojim festivalima širom sveta (Meksiko, Španija, Toronto, San Fransicko, Majami, Venecija, Atina…)

<<  April 2024  >>
 po  ut  sr  če  pe  su  ne